Рекорди фіналу Нацвідбору на Євробачення-2024 на Суспільному
Цьогорічний Національний відбір на Євробачення-2024 мав багато нововведень та рекордів: глядачі обирали в застосунку Дія 11-го фіналіста, пісні у фіналі Нацвідбору виконувалися жестовою мовою, на офіційному ютуб-каналі Eurovision Song Contest велася англомовна трансляція на весь світ, Суспільне отримало рекордні показники у діджиталі — більш як добу відразу дві трансляції та пісня переможниць трималися у топтрендах ютубу, рекордні показники отримав телеканал Суспільне Культура та рекордна кількість охочих проголосувала за своїх фаворитів, що створило чергу у Дії, — понад 1,167 млн голосів.
Крім цього, за час переглядів глядачі зібрали 2,3 млн для фонду Сергія Притули.
Трансляції фіналу відбулися 3 і 4 лютого: у суботу ефір тривав понад 5 годин. У неділю, 4 лютого, під час прямого ефіру були оголошені результати голосування журі та глядачів — переможницями стали alyona alyona & Jerry Heil з піснею «Teresa & Maria».
Одразу три відео Суспільного потрапили у тренди «Популярне» українського ютубу за добу:
- трансляція фіналу Нацвідбору — 1,6 млн переглядів;
- виступ у фіналі alyona alyona & Jerry Heil — 1,1 млн переглядів;
- трансляція шоу результатів — 764 тисяч переглядів*.
Трансляцію фіналу Нацвідбору-2024, яку вели англійською мовою ведучі Радіо Промінь Вікторія Крюкова та Денис Денисенко, подивилися майже 800 тисяч користувачів: 355 тисяч — на ютуб-каналі Євробачення Україна, та на офіційному ютубі Eurovision Song Contest — понад 400 тисяч переглядів.
Лірик-відео на пісню alyona alyona & Jerry Heil на ютуб-каналі Євробачення Україна зібрало понад 2 млн 505 тис. переглядів.
Загалом ютуб-канал Євробачення Україна за останні три дні отримав сумарно понад 6 млн переглядів — нарізки, трансляції та шортси.
У тіктоку suspilne.eurovision за останні три дні перегляди становлять майже 5 млн.
Інстаграм-сторінка suspilne.eurovision за три дні зібрала понад майже 4 млн 700 тис. переглядів відео та понад 3 млн охоплення постів.
Фейсбук-сторінки Суспільного за 3-5 лютого отримали сумарно понад 1 млн 100 тис. охоплення.
На телеканалі Суспільне Культура, за даними дослідницької компанії Nielsen, фінал Національного відбору на Євробачення-2024 у суботу, 3 лютого, побачили 597 тис. телеглядачів (4+, міста 50 тис.+). Середня частка аудиторії телетрансляції, що тривала понад 4 години, становила 5,57%*. Найбільша частка аудиторії на піку склала 6,91% (*аудиторія 18+ років, міста 50 тис.+ жителів).
Варто зазначити, що частка аудиторії цього року була найвищою серед всіх телетрансляцій фіналів Національного відбору на Суспільному з 2016 року.
У неділю, 4 лютого, під час оголошення результатів голосування за переможців Нацвідбору середня частка аудиторії становила 6,4%*. Найбільша частка аудиторії на піку склала 7,81%* (18+, міста 50 тис.+).
Загалом покази Передшоу, фіналу Національного відбору, повтору фіналу та церемонії оголошення переможців на телеканалі Суспільне Культура побачили 939 тис. унікальних телеглядачів (4+, міста 50 тис.+).
Ще один рекорд цьогорічного фіналу Нацвідбору — глядацьке голосування в застосунку Дія, де проголосував на мільйон більше, ніж минулого року. Саме через рекордну активність користувачів 3 лютого під час голосування у фіналі Нацвідбору стався технічний збій, і довелося чекати відновлення роботи застосунку Дія, а голосування продовжили до 19:05 4 лютого.
За останні три дні кількість згадок в українських онлайн-медіа про фінал Нацвідбору перевищила 640 публікацій.
«Євробачення — це міжнародний проєкт, але він якнайкраще вписується в цінності українців. Цей конкурс — справжнє єднання навколо спільних цінностей. Розмаїття — ми зробили все, щоб показати, якими різними можуть бути українська музика та виконавці. Інклюзивність — наша виконавиця пісень жестовою мовою Катерина Заботкіна стала зіркою Національного відбору. Свобода вибору — кожен міг обрати свого фаворита, навіть більше — цьогоріч українці обрали свого, одинадцятого, учасника фіналу. Культура — сукупність цінностей нації, яку ми передавали через комунікацію “Музична ДНК нації”, — зазначив генеральний продюсер суспільно важливого контенту та спеціальних проєктів Суспільного Костянтин Стрюков. — Це мій перший Нацвідбір на Євробачення, і я хотів, обʼєднати якомога більше українців та промотувати нашу культуру у світі. І я перепрошую, що моя команда перевиконала цю ціль і як результат “зламала” додаток Дія. Але це найкращим чином показує нашу єдність та силу встояти в ці важкі часи.
1,167 млн українців проголосували — це неймовірна цифра. Я хочу подякувати нашому партнеру Дія, що вони відновили сервіс і дали нам завершити відбір».
За словами Костянтина Стрюкова, цього разу вперше було організовано благодійний збір в рамках Нацвідбору для фонду Сергія Притули та за два дні ефіру зібрано понад 2 мільйони 320 тис. гривень.
«Якщо перейшли до цифр, то я можу сказати, що це був історичний та рекордний Нацвідбір. Багато речей ми зробили вперше: 11-го учасника фіналу обрали глядачі шляхом голосування в Дії. Більше було і ведучих. Ми залучили Василя Байдака, відомого стендап-коміка. Забігаючи наперед, скажу, що це було пророче рішення, бо він врятував нас, коли сценарію не було і ми чекали на відновлення голосування. Вперше ми залучили перекладача жестової мови, — розповідає генеральний продюсер суспільно важливого контенту та спеціальних проєктів Суспільного. — Для нас було дуже важливо, щоб українську культуру чули й бачили по всьому світу. Це та сама “м’яка сила”, яка зміцнює взаєморозуміння між народами та допомагає комунікації.
Цей Нацвідбір став історичним. Рекордним. Я хочу подякувати всім, хто долучився до його створення. Насамперед нашому партнеру “1+1 Продакшен” — вони зробили фантастичну роботу. Всім департаментам Суспільного, бо в створенні цього проєкту брали участь всі департаменти. Особливо в останню форс-мажорну ніч. Дмитру Шурову, нашому музичному продюсеру, який зробив неймовірну роботу з відбору учасників. Ведучим Юлії, Тімуру та Василю — ви неперевершені. Ані Тульєвій, нашій музі й генератору посмішки в бекстейджі. І нарешті — нашому мегаталановитому зірковому журі: Сергію, Джамалі й Андрію. І багатьом іншим, які зробили все, щоб слово Україна лунало по всьому світу!»
Нагадаємо, у неділю alyona alyona & Jerry Heil були оголошені переможницями Нацвідбору на Євробачення-2024. Фінал Національного відбору транслювався на всіх платформах Суспільного Мовлення — телебаченні, радіо та діджиталі:
- на телеканалі Суспільне Культура;
- ютуб-каналі Євробачення Україна з ексклюзивним бекстейджем від Анни Тульєвої;
- на сайтах Суспільне Культура та Євробачення в Україні;
- фейсбук-сторінках Суспільного та Євробачення Україна;
- на Радіо Промінь з коментарями Анни Заклецької та Дмитра Захарченка;
- англійською мовою на ютуб-каналах Євробачення Україна та Eurovision Song Contest, коментували ведучі Радіо Промінь Вікторія Крюкова та Денис Денисенко.
Фінал Національного відбору на Євробачення-2024 супроводжувався перекладом жестовою мовою. Перекладачкою розмовних студій була Ольга Буназів, за адаптацію пісень відповідала Катерина Заботкіна.
68-й Пісенний конкурс Євробачення, участь у якому візьмуть представники 37 країн, в травні 2024 року прийматиме шведське місто Мальме. Півфінали відбудуться 7 та 9 травня, Україна братиме участь у першому півфіналі. Гранд-фінал Євробачення-2024 проведуть на стадіоні Malmö Arena у суботу, 11 травня.
Суспільне Культура та Радіо Промінь — офіційні медіапартнери Євробачення.
Суспільне Мовлення, яке є членом Європейської мовної спілки, організовує і проводить відбір пісні та представника від України, а також забезпечує участь представника України на Пісенному конкурсі Євробачення-2024.
* Кількість переглядів станом на 6 лютого 2024 року.