Євробачення-2025 встановило рекорд за всю історію серед молодіжної аудиторії

69-й Пісенний конкурс Євробачення, організований швейцарським суспільним мовником SRG SSR у Базелі, охопив 166 мільйонів людей на 37 ринках суспільних мовників, що на три мільйони глядачів більше порівняно з 2024 роком. 

Частка переглядів Гранд-фіналу у 2025 році склала 47,7%, що є найвищим показником з 2004 року та більш ніж вдвічі перевищує середній показник для тієї ж групи каналів мовлення (19,9%). Серед молодіжної аудиторії (15-24 роки) Гранд-фінал досяг частки переглядів 60,4% найвищого показника за всю історію спостережень, що майже в 4 рази перевищує середній показник для цих каналів (16,0%).

Частка переглядів Гранд-фіналу перевищила 50% у 19 з 37 суспільних ринків, на чолі з Ісландією (97,8%), Фінляндією (90,5%), Швецією (89,6%), Норвегією (85,4%) та Данією (75,1%). У країні-господарці Гранд-фінал спостерігали в середньому 1,1 мільйона глядачів, що на 57% більше, ніж минулого року, з рекордною кількістю переглядів та часткою у всіх мовних регіонах. 

Ключові ринки також досягли історичних максимумів:

  • Німеччина: Найвища середня аудиторія серед усіх країн 9,1 мільйона глядачів найкращий показник з 2016 року
  • Польща: 4 мільйони глядачів втричі більше, ніж тогорічний показник
  • Греція: 2,8 мільйона глядачів та частка 70,8% найвищий показник з 2010 року
  • Франція: частка переглядів 40,0% найвищий показник за всю історію
  • Фінляндія: частка переглядів 90,5% — абсолютний рекорд

Читайте також: Євробачення-2025: частка показу фіналу на Суспільне Культура сягнула 21,22%

Протягом 7 днів після трансляції Гранд-фінал Євробачення-2025 зібрав 12,1 мільйона переглядів на офіційному каналі пісенного конкурсу на ютубі на 8% більше порівняно з Мальме 2024-го.

Пікова кількість одночасних глядачів увечері досягла 1,58 мільйона, порівняно з 1,51 мільйона у 2024 році.

Два півфінали також показали високі результати, зібравши 4,4 мільйона та 3,4 мільйона переглядів відповідно протягом еквівалентного 7-денного періоду.

Протягом усього періоду конкурсу (з 3 по 24 травня) загальна кількість переглядів контенту на ютуб-каналі Євробачення досягла 369,5 мільйона, що на 9,3% більше, ніж минулого року. Платформу переглянули 60,7 мільйона унікальних глядачів з 232 країн і територій.

Голосування 

Цьогоріч фанати Євробачення віддали свої голоси у 146 країнах і територіях. Голоси аудиторії за межами 37 країн-учасниць були об’єднані у голосуванні «Решта світу». Десять найкращих пісень отримали бали, еквівалентні одній країні-учасниці у кожному півфіналі та гранд-фіналі.

Поза країнами-учасницями найбільше голосів віддали фанати зі Сполучених Штатів, Канади, Румунії, Словаччини, Мексики, Туреччини, Угорщини, Косово, Об’єднаних Арабських Еміратів та Південної Африки.

Читайте також: Ziferblat зібрали на два «ЗМІЇ» для розмінування

Соціальні мережі 

У тіктоці, інстаграмі, фейсбуці, ютубі та інших платформах Євробачення захопило більше шанувальників, ніж будь-коли раніше, а статистика залученості стрімко зросла з 1 січня по 24 травня 2025 року (через тиждень після Гранд-фіналу).

Tікток продовжує демонструвати зростання серед молодших шанувальників, де 42,4% підписників віком 18-24 роки: 748,5 мільйонів переглядів відео (+3% порівняно з 2024 роком); 48,9 мільйона лайків (+17%); 2,76 мільйона поширень (+84%); 5 мільйонів коментарів (+79%).

У інстаграмі більше шанувальників, ніж будь-коли, насолоджувалися фотографіями, історіями, відео та трансляціями, де стрімко зросла залученість:

969 мільйонів переглядів (ролики, публікації та історії); охоплено 69,6 мільйона акаунтів; 30,6 мільйона взаємодій — на 100% більше, ніж у 2024 році. Найбільша аудиторія: користувачі 18–24 років (25,1%) та 25–34 років (33%).

Фейсбук також продемонстрував значне зростання: 161 мільйон переглядів; охоплено 29,9 мільйона облікових записів (+30,9% порівняно з 2024 роком); 2,8 мільйона взаємодій (+98%). Найактивніші шанувальники: 25–34 роки (37,2%) та 35–44 роки (24,7%).

До того ж фан-група Євробачення у «Ватсапі» залучила 102 тисячі підписників, а постійно зростаючий Reddit досяг 340 тисяч учасників, порівняно з 250 тисячами у 2024 році — завдяки відданій спільноті модераторів та суперфанів.

Офіційний подкаст конкурсу пісні Євробачення, який вже триває 4-й сезон, продовжував приваблювати слухачів, досягнувши понад 1,5 мільйона прослуховувань на YouTube та стрімінгових платформах (+25% порівняно з 2024 роком).

Офіційний додаток конкурсу пісні Євробачення протягом місяця мав 1,8 мільйона користувачів, з яких 1,1 мільйона користувачів додалося у день Гранд-фіналу. Як зазначається, користувачі проводили в ньому на 10% більше часу, порівняно з 2024 роком.

Roblox

Завдяки унікальній співпраці між EBU та 9 членами – BBC (Велика Британія), DR (Данія), France Télévisions (Франція), NPO/AVROTROS (Нідерланди), RTÉ (Ірландія), SRG SSR (Швейцарія), SWR/NDR/ARD (Німеччина), VRT (Бельгія) та Yle (Фінляндія) – «Моя вечірка Євробачення» на Roblox зібрала 1,2 мільйона відвідувачів (з 25 квітня по 27 травня), демонструючи конкурс у новому інтерактивному форматі для молодшої аудиторії.

  • Гра залучила гравців зі 183 країн (77% відвідувачів були з Європи)
  • 23 тисячі одночасних гравців під час Гранд-фіналу

Cвітові чарти та стримінги

Тільки у травні 35 пісень Євробачення-2025 потрапили до Apple Music Daily Top 100 у понад 40 країнах, а пісні конкурсу очолили жанрові чарти у 78 країнах.

Переможець цього року JJ з піснею Wasted Love потрапив до чартів у 38 країнах, з яких топ-10 у 20 країнах та посів перше місце у 5.

Загалом пісні Євробачення досягли понад 3000 місць у чартах Apple Music протягом травня.

Офіційний плейлист конкурсу пісні Євробачення 2025 на Spotify знову став найпопулярнішим плейлистом цієї музичної платформи у світі на наступний день після гранд-фіналу 17 травня. За тиждень після Гранд-фіналу три пісні учасників Євробачення-2025 потрапили до чарту Spotify Global Top 50 (на одну більше, ніж у 2024 році). Це Wasted Love, Espresso Macchiato та Bara Bada Bastu — перша в історії шведськомовна пісня, яка потрапила до Global Top 50.

Wasted Love потрапила до чартів 29 країн, посівши перше місце в Австрії, Швейцарії та Люксембурзі, а також потрапила до десятки найкращих у 12 інших країнах, включаючи Німеччину, Бельгію, Швецію, Грецію та Нідерланди.

Під час Гранд-фіналу 17 травня ісландський гурт VÆB разом з RÓA очолив активність Shazam, отримавши на 51% більше Shazam, ніж найкращий трек минулого року. Wasted Love також очолила чарти Shazam в Австрії та потрапила до 200 найкращих у 23 країнах. Згідно з даними Shazam Radio Spin, він отримав більше світового радіоефіру серед усіх учасників Євробачення-2025.

За попередніми даними цьогорічного міста-організатора Базеля, понад 500 тисяч людей насолодилися заходами, пов’язаними з Євробаченням,протягом тижня. Церемонію відкриття відвідало понад 100 тисяч людей, Eurovillage – 190 тисяч, а Eurovision Square – 135 тисяч. 

Мартін Грін, директор Євробачення-2025: “Цьогорічний Пісенний конкурс Євробачення знову продемонстрував свою надзвичайну здатність об’єднувати мільйони людей по всьому світу через радість музики та спільне святкування.

У фрагментованому медіасередовищі Євробачення вирізняється як унікальний глобальний момент — воно повертає глядачів до перегляду телебачення наживо, водночас активно розвиваючись на цифрових платформах і охоплюючи нові покоління новими способами.

Зростаючий музичний вплив Конкурсу є незаперечним: пісні потрапляють у світові стримінгові чарти та надихають фанатів по всьому світу. Від віталень до прямих ефірів, від національної гордості до міжнародного єднання — Пісенний конкурс Євробачення залишається однією з найяскравіших і найбільш об’єднувальних культурних подій на планеті”.

Нагадаємо, цьогоріч Суспільне Мовлення транслювало наживо фінал Євробачення на телеканалі Суспільне Культура, сайтах Суспільне Культура та Суспільне Євробачення та на Радіо Промінь. Всі події Євробачення-2025 на телеканалі Суспільне Культура зібрали майже 1 млн 300 тис. унікальних телеглядачів (4+, міста 50 тис.+).

Середня частка аудиторії трансляції на телеканалі Суспільне Культура, що тривала понад 4 годин, становила 13,24% за аудиторією понад 18 років у містах з населенням понад 50 тис. мешканців (індустріальне дослідження телевізійного перегляду, де проводяться вимірювання). Подія охопила 619 тис. глядачів віком 4+ у містах з населенням понад 50 тис. Під час оголошення переможців Пісенного конкурсу частка трансляції в моменті досягла 21,22% (18+, міста 50 тис.+).

Зазначимо, перемогу у Пісенному конкурсі Євробачення-2025 отримав представник Австрії JJ з піснею «Wasted Love». Гурт Ziferblat посів 9 місце з піснею «Bird of Pray».

Суспільне Культура та Радіо Промінь — офіційні медіапартнери Євробачення.

Суспільне Мовлення, яке є членом Європейської мовної спілки, організовує і проводить відбір пісні та представника від України, а також забезпечує участь представника України на Пісенному конкурсі Євробачення-2025.

Триває збір коштів на закупівлю обладнання для гуманітарного розмінування від Благодійної організації «Гуманітарний фонд Сергія Притули» у партнерстві з представниками України на Євробаченні-2025 Ziferblat за інформаційної підтримки Суспільного Мовлення.

Фото: Alma-Bengtsson / EBU