Євробачення-2023 подивилися у прямому ефірі 162 млн телеглядачів та рекордна кількість онлайн-користувачів
67-й Пісенний конкурс Євробачення, який від імені України приймала BBC у Ліверпулі, об’єднав рекордну аудиторію по всьому світу як на лінійних, так і на онлайн-платформах.
Протягом трьох прямих ефірів на 38 глядацьких ринках Євробачення побачили:
- 162 мільйони глядачів*;
- голосування у 144 країнах;
- 4,8 мільярда переглядів #Eurovision2023 у TikTok;
- 540 мільйонів переглядів відео в TikTok, Twitter, Instagram та Facebook.
Частка перегляду фіналу Євробачення-2023 13 травня склала 40,9% і залишається більш ніж удвічі вищою за середній показник телеканалів (17,4%).
Генеральний директор Європейської мовної спілки Ноель Каррен зазначив: «З сотнями мільйонів глядачів, які дивляться прямі трансляції на каналах-членах ЄМС, і рекордною кількістю людей, які знайомляться з піснями та виконавцями на наших цифрових платформах, Пісенний конкурс Євробачення ще ніколи не був таким популярним. Ми дякуємо BBC, яка тісно співпрацювала з Суспільним Мовленням, за організацію цієї неймовірної демонстрації української культури та розмаїття європейської музики й творчості».
Конкурс вкотре довів свою надзвичайну популярність серед молодої аудиторії. Серед глядачів віком 15-24 роки частка перегляду фіналу склала 53,2%, що в чотири рази перевищує середній показник телеканалів (14,7%)**.
Виконавчий директор ЄМС Мартін Остердаль додав: «Пісенний конкурс Євробачення вкотре довів, що суспільні медіа здатні об’єднувати світ за допомогою музики з глобальним охопленням, яким ми дуже пишаємося. Ми раді бачити, що з кожним роком все більше і більше людей по всьому світу відкривають для себе цю особливу подію і що вона надає величезний стартовий майданчик для нової музики».
Країна-господар Велика Британія зібрала найбільшу аудиторію Євробачення за всю історію: в середньому 9,9 мільйона глядачів дивилися фінал на BBC One, що на 12% більше, ніж у 2022 році, а частка глядачів склала 63%.
«Ми всі неймовірно пишаємося тим, що провели три дивовижні прямі ефіри для рекордної аудиторії по всьому світу. Цифри говорять самі за себе і є свідченням наполегливої роботи наших команд на BBC та наших колег в Україні. Це був унікальний пісенний конкурс, і ми пишаємося тим, що змогли представити Україну та Ліверпуль решті світу», — зазначив генеральний директор BBC Тім Деві.
В Україні телеканал Суспільне Культура отримав рекордні показники під час трансляції фіналу — середня частка становила майже 20%.
«Я дуже радий, що так багато глядачів у всьому світі дивилися цьогорічний унікальний Пісенний конкурс Євробачення, — зазначив голова правління Суспільного Мовлення Микола Чернотицький. — Ми добре знаємо, які колосальні зусилля докладені, щоб зробити шоу такого високого рівня. Переконаний, що воно стане взірцем для наступних країн-господарів конкурсу. Я пишаюся нашою співпрацею з BBC, тим, що це Євробачення було проведено від імені України й показало світу різноманіття української та британської культури».
На третині глядацьких ринків (13 з 40) Євробачення отримало понад 50% глядацької аудиторії. Лідирує Ісландія з 98,7%, за нею йдуть інші скандинавські ринки (Норвегія — 87,8%, Фінляндія — 85,6% і Швеція — 82,3%).
7,6 мільйона глядачів дивилися фінал наживо на YouTube, з них понад 3,2 мільйона — півфінали в прямому ефірі. У TikTok, офіційному розважальному партнері Євробачення, три прямі трансляції Пісенного конкурсу переглянули 4,8 мільйона користувачів.
Голоси з понад 140 країн
Вперше цього року глядачі з країн, які не беруть участі в конкурсі, мали змогу теж віддати свої голоси за улюблені пісні. Загалом було отримано голоси зі 144 країн, включаючи 37 країн-учасників.
За межами країн-учасників найбільше голосів віддали глядачі в США, Канаді, Косово, Люксембурзі, Новій Зеландії, Мексиці, Угорщині, Словаччині, ОАЕ, Туреччині та Чилі.
Рекордна онлайн-залученість
Онлайн-платформи Євробачення продемонстрували рекордну активність.
105 мільйонів унікальних акаунтів було охоплено в TikTok протягом двох тижнів заходу. На офіційному акаунті Євробачення в TikTok було переглянуто 315 мільйонів відео, що на 40% більше, ніж минулого року. Ще 53 мільйони переглядів контенту було зафіксовано протягом наступних днів після фіналу.
Відео на платформі з хештегом #Eurovision2023 переглянули 4,8 мільярда разів.
45 мільйонів унікальних глядачів у 232 країнах переглянули контент на офіційному каналі YouTube протягом тижня прямих ефірів — на 2,7 мільйона більше, ніж у 2022 році.
32 мільйони унікальних акаунтів було охоплено в Instagram — втричі більше, ніж у 2022 році.
Відео на платформі переглянули 181 мільйон разів, а контент на сторінці Євробачення у Facebook протягом двох тижнів заходів переглянули 29 мільйонів людей — на 5 мільйонів більше, ніж у 2022 році.
4 мільйони твітів зі словом Євробачення було надіслано у Twitter у період між першим півфіналом та фіналом.
Музичний успіх
Пісенний конкурс Євробачення продовжує створювати світові хіти та просувати музику з усіх країн-учасниць у 2023 році. Офіційний плейлист Євробачення 2023 на Spotify став найпопулярнішим плейлистом Spotify у світі в неділю, 14 травня.
У глобальному чарті платформи за кількістю прослуховувань по всьому світу 5 пісень з Євробачення-2023 року також потрапили до 200 найпопулярніших того ж дня.
Кількість прослуховувань пісні-переможниці «Tattoo» на наступний день після фіналу Євробачення склала 4,2 мільйона, побивши попередній рекорд переможця 2021 року «Zitti E Buoni» Måneskin, у якого було зафіксовано 3,9 мільйона прослуховувань. Кількість прослуховувань також встановила ще один рекорд для Лорін, яка стала першою жінкою, яка виграла пісенний конкурс двічі. Тепер вона має найбільшу кількість прослуховувань за один день, коли-небудь досягнуту шведською артисткою.
Пісня «Cha Cha Cha» Käärijä, яка посіла друге місце на конкурсі, отримала найбільшу кількість щоденних прослуховувань на Spotify у Фінляндії за весь час: фінські слухачі натиснули на кнопку Play на вечірці-старті Євробачення 469 тис. разів на наступний день після фіналу конкурсу. «Cha Cha Cha» завершила тиждень з 2,5 мільйонами прослуховувань тільки на фінському сервісі Spotify — це найвищий тижневий показник прослуховувань, який коли-небудь спостерігався в рідній для Käärijä Фінляндії.
На офіційному каналі Євробачення на YouTube відео за участю Лорін, включаючи ексклюзивні живі виступи та інтерв’ю, на сьогодні отримали 31,4 млн переглядів. Друге місце посів Käärijä, всі його ексклюзивні виступи та інтерв’ю якого на сьогоднішній день набрали 31 млн переглядів.
Читайте також: Майже 21 млн переглядів відео про Євробачення-2023 на YouTube та в соцмережах Суспільного
Широке висвітлення у медіа
Повний економічний і соціальний вплив від проведення заходу в Ліверпулі ще оцінюється, та попередні дані й цифри поліції Мерсісайда свідчать про те, що за два тижні, що передували конкурсу, місто відвідало додатково 500 тис. відвідувачів. Серед них понад 1100 журналістів з більш як 50 країн світу були акредитовані для висвітлення події в Ліверпулі. Ще близько 550 журналістів були акредитовані для висвітлення події в інтернеті.
Висвітлення події зросло на 20% порівняно з минулим роком: лише у травні було написано понад 150 000 статей про Євробачення.
Пісенний конкурс Євробачення, який транслювався 9, 11 та 13 травня на телеканалі BBC від імені члена ЄМС — Суспільного Мовлення, у 37 країнах-учасниках та Чилі, Косово, Чорногорії, Північній Македонії, США. Більше про Євробачення на сайтах eurovision.tv, eurovision.ua, у Facebook і Telegram, а також дивіться наш YouTube.
Нагадаємо, 67-й Пісенний конкурс Євробачення проходив у Ліверпулі від імені України. Представник України гурт TVORCHI виступив з піснею «Heart of Steel» та посів шосте місце у фіналі.
Ведучою півфіналів та фіналу Євробачення-2023 була українська співачка, фронтвумен гурту The Hardkiss Юлія Саніна. Участь у всіх трьох шоу взяла рекордна кількість українських співаків, реалізацією виступів яких займався режисер та креативний директор Євробачення-2023 від України Герман Нєнов.
У візитках країн-учасниць Євробачення-2023 показали 111 різних локацій з України, а музичний супровід до роликів створив музикант, композитор та музичний продюсер Нацвідбору-2023 Дмитро Шуров (Pianoбой).
Прямі трансляції двох півфіналів та фіналу Пісенного конкурсу Євробачення-2023 велися на телеканалі Суспільне Культура та на діджитал-платформах Суспільного: сайті Суспільне Культура та сайті Суспільне Євробачення. На ютуб-каналі Євробачення Україна можна було спостерігати за роботою коментатора Тімура Мірошниченка наживо з коментаторської студії у Ліверпулі. Радіо Промінь транслював наживо фінальне шоу.
Радіо Промінь — офіційний радіомовник Євробачення.
Суспільне Мовлення, яке є членом Європейської мовної спілки, організовує і проводить відбір пісні та представника від України, а також забезпечує участь представника України на Пісенному конкурсі Євробачення.
Фото: Chloe Hashemi, Sarah Loise Bennett/ EBU
* Джерело: Результати підготовлені Європейською мовною спілкою на основі даних Glance та відповідних партнерів, а також даних членів ЄМС. Зверніть увагу, що наступні країни-учасники не включені до телевізійного аналізу, оскільки або вони не мають систем вимірювання телевізійної аудиторії, або мовник не вимірюється (Албанія, Мальта та Сан-Марино).
** У зв’язку з наявністю даних частка перегляду серед усіх фізичних осіб базується на 40 ринках, а частка перегляду серед молоді базується на 30 ринках.
*** Джерело: YouTube, Instagram, Facebook, Twitter, TikTok та дані платформ. (вся статистика за період з 30 квітня по 15 травня).