Мартін Естердаль залишає посаду виконавчого директора Євробачення

Європейська мовна спілка оголосила, що Мартін Естердаль залишає посаду виконавчого директора Пісенного конкурсу Євробачення та Дитячого пісенного конкурсу Євробачення після п’яти років роботи над найпопулярнішою музичною подією у світі. 

Як зазначається, з 2020 року Мартін Естердаль пройшов період дивовижних інновацій та стійкості в історії конкурсу, включаючи проведення Євробачення в Роттердамі під час глобальної пандемії COVID-19 у 2021 році, безпрецедентне проведення конкурсу 2023 року BBC у Ліверпулі від імені українського мовника-переможця Суспільне Мовлення та рекордне Євробачення-2025, організоване SRG SSR у Базелі.

Під його керівництвом Пісенний конкурс Євробачення впровадив зміни для модернізації та розширення його охоплення, включаючи просування цифрової взаємодії та поглиблення своєї відданості інклюзивності й креативності у Європі та поза її межами. 

До свого призначення на цю посаду Мартін Естердаль двічі був виконавчим продюсером Пісенного конкурсу Євробачення (2013, 2016) та членом Референтної групи Євробачення протягом семи років.

«З першого дня мене надихав унікальний потенціал і сила конкурсу об’єднувати людей через музику. Коли ми повернули Євробачення у 2021 для мільйонів людей по всьому світу посеред глобальної пандемії, то продемонстрували стійкість і дух, що лежать в основі нашої спільноти. Я безмежно пишаюся змінами, які ми внесли для модернізації та зміцнення Євробачення. Сюди входять встановлення постійного слогана United By Music для заходу, залучення довгострокових спонсорів і партнерів з розширення бренду, а також зростання залученості та охоплення на наших цифрових платформах, які привели мільйони нових шанувальників на конкурс. 

Євробачення зараз — це подія, на яку реєструються сотні тисяч людей для купівлі квитків, шоу, яке дивляться сотні мільйонів. Воно об’єднує молодих глядачів у всьому світі, і є унікальною платформою для миттєвого світового успіху артистів та авторів пісень.

Оскільки моя загальна участь у Євробаченні наближається до двадцяти років, для мене було честю в професійному житті керувати найбільшою музичною подією світу, розвиваючи конкурс як глобальний супербренд.

Я глибоко вдячний усій спільноті Євробачення, і особливо основній команді Євробачення, учасникам, мовникам, артистам та шанувальникам за їхню пристрасть і підтримку», — зазначив Мартін Естердаль.

Вперше слоган United By Music був використаний під час Євробачення-2023, яке проводилося у Ліверпулі BBC від імені України. Логотип конкурсу містив український прапор у серці.

Мартін Грін, кавалер Ордена Британської імперії, який був директором пісенного конкурсу Євробачення у 2024 році, тимчасово візьме на себе обов’язки виконавчого директора.

«Від імені всіх співробітників Європейської мовної спілки, усіх наших мовників-учасників, партнерів та всієї спільноти Євробачення я висловлюю щиру подяку Мартіну Естердалю за його бачення, досвід та невпинну відданість заходу. Його стабільне лідерство протягом деяких найскладніших та найінноваційніших років конкурсу встановило нові стандарти якості. Напередодні 70-річчя конкурсу Мартін залишає свою посаду, відігравши значну роль у розвитку бренду Пісенного конкурсу та забезпеченні його світлого майбутнього. Ми бажаємо йому успіхів і вдячні за його дивовижну роботу й тривалий вплив, який він мав на пісенний конкурс», — прокоментував Мартін Грін.

Подальші оголошення щодо майбутньої структури команди Пісенного конкурсу Євробачення будуть зроблені згодом.

Нагадаємо, цьогоріч Суспільне Мовлення транслювало наживо фінал Євробачення на телеканалі Суспільне Культура, сайтах Суспільне Культура та Суспільне Євробачення та на Радіо Промінь. Всі події Євробачення-2025 на телеканалі Суспільне Культура зібрали майже 1 млн 300 тис. унікальних телеглядачів (4+, міста 50 тис.+).

Середня частка аудиторії трансляції на телеканалі Суспільне Культура, що тривала понад 4 годин, становила 13,24% за аудиторією понад 18 років у містах з населенням понад 50 тис. мешканців (індустріальне дослідження телевізійного перегляду, де проводяться вимірювання). Подія охопила 619 тис. глядачів віком 4+ у містах з населенням понад 50 тис. Під час оголошення переможців Пісенного конкурсу частка трансляції в моменті досягла 21,22% (18+, міста 50 тис.+).

Зазначимо, перемогу у Пісенному конкурсі Євробачення-2025 отримав представник Австрії JJ з піснею «Wasted Love». Гурт Ziferblat посів 9 місце з піснею «Bird of Pray».

Суспільне Культура та Радіо Промінь — офіційні медіапартнери Євробачення.

Суспільне Мовлення, яке є членом Європейської мовної спілки, організовує і проводить відбір пісні та представника від України, а також забезпечує участь представника України на Пісенному конкурсі Євробачення-2025.

Триває збір коштів на закупівлю обладнання для гуманітарного розмінування від Благодійної організації «Гуманітарний фонд Сергія Притули» у партнерстві з представниками України на Євробаченні-2025 Ziferblat за інформаційної підтримки Суспільного Мовлення.

Фото: Corinne Cumming / EBU